Usuwanie wgnieceń metodą PDR

1. Metody naprawy

Pierwsza metoda to masowanie blachy za pomocą narzędzi specjalnie do tego celu wykonanych z odpowiednich gatunków stali, narzędzia te potocznie nazywa się heblami. Nazwa „hebel” pochodzi z języka niemieckiego i w dosłownym tłumaczeniu znaczy „dźwignia”. Naprawa jest polega na masowaniu blachy od wewnątrz w celu przywrócenia jej poprzedniego kształtu. W celu uzyskania dostępu do spodniej strony blachy często należy zdemontować jakiś element karoserii, np. Podsufitkę dla naprawy wgnieceń znajdujących się na dachu. Demontaż nie zawsze jest konieczny i zależy od wielu czynników, ale musi to ocenić doświadczony technik usuwania wgnieceń.

Druga metoda, tzw. „na klej”, jest bezinwazyjna i polega na wyciągnięciu wgniecenia przy pomocy specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi oraz kleju o odpowiednich właściwościach fizycznych. Sposób ten wykorzystuje się przy naprawie w trudno dostępnych dla hebli miejscach lub gdy ilość wgnieceń powoduje nieopłacalność metody dźwigniowej.

W obu przypadkach ważnym elementem naprawy jest światło. Stosuje się tu lampy o specyficznych właściwościach świetlnych. Najważniejszym elementem obu technik jest człowiek. To właśnie od umiejętności technika usuwania wgnieceń zależy na ile dokładnie i sprawnie naprawa zostanie przeprowadzona, kwalifikacje i doświadczenie są w tym procesie kluczowe.

2. Narodziny technologii
Technologia ta narodziła około 1940 roku w zakładach Mercedesa, gdy w czasie produkcji pracownicy zauważyli wgniecenia i inne niedoskonałości na karoserii, które należało jakoś usunąć. Metoda ta była przez wiele lat nieznana ogółowi społeczeństwa i nie wychodziła poza mury zakładów produkcyjnych samochodów osobowych. Do dziś wielkie koncerny samochodowe stosują tę metodę w celu usunięcia wgnieceń powstałych w wyniku nieudolnego montażu elementów karoserii.
W 1983 roku w Stanach Zjednoczonych powstała firma Dent Wizard, która jest obecnie największą na świecie firmą świadczącą usługi usuwania wgnieceń i zatrudniającą ok. 2.200 pracowników działających na terenach obu Ameryk i Europy. W połowie lat 90. w Niemczech powstały pierwsze firmy zajmujące się tą technologią, głównie oferujące swe usługi ubezpieczycielom, którzy zawsze szukają metod jak najtańszego usunięcia szkód.

3. Zalety usuwania wgnieceń techniką PDF

  • Oszczędność pieniędzy – koszt naprawy danego elementu jest około 50% niższy od tradycyjnej metody klepania, szpachlowania i lakierowania.
  • Oszczędność czasu – 90% napraw wykonywanych jest w ciagu jednego dnia, czas naprawy jednego wgniecenia waha sie od 30 minut do 3-4 godzin w zależności od wielkości i stopnia trudności.
  • Wyeliminowanie konieczności szpachlowania i lakierowania.
  • Auto po naprawie wygląda tak samo jak przed uszkodzeniem w związku z czym nie traci na wartości.
  • Możliwość naprawy u klienta, nie zawsze jest to możliwe ze wzgledu na duże i technicznie trudne do usuniecia wgniecenia.

4. Nasze realizacje

Telefon kontaktowy

Tel. 605-784-773
Tel. 608 492 667

Dane firmy

AUTO-TECH S.C.
ul. Słoneczna 17,
81-198 Mosty
NIP: 587-170-01-11
REGON 221845717

Zapraszamy

Poniedziałek – Piątek: 8:00 – 18:00
Sobota 9:00 – 15:00

email: auto-tech01@wp.pl
tel.  605-784-773
tel. 608 492 667